Telefonisk rådgivning

Forsvarets Veterancenter (døgntelefon): 72 819 700

På døgntelefonen kan du søge hjælp, uanset hvornår på døgnet du ringer. Veterancentrets medarbejdere, der svarer døgntelefonen, er både erfarne og uddannet i at rådgive og støtte dig over telefonen. Har du akut behov for støtte – uanset tidspunktet – vil Veterancentret altid henvise dig til den øvrige offentlige sektors akutberedskab, det vil for eksempel sige vagtlægeordning, akutskadestue, politi med flere.

HKKF Livlinen (døgntelefon): 29 454 006 eller 61 224 143

HKKF Livlinen er et tilbud til den gruppe veteraner, som det etablerede system ikke evner at hjælpe. HKKF Livlinen er et tilbud til de grupper af veteraner, som har været nødsaget til at vælge det etablerede system fra. HKKF Livlinen yder holistisk støtte og hjælp ud fra veteranens behov.

Livslinjen (alle årets dage fra kl. 11-04): 70 201 201

For nogle fører en krise til selvmordstanker, og uden hjælp måske til selvmordsforsøg og selvmord. Derfor er det afgørende, at du får fortalt et andet menneske, at du har det svært, så du kan få den hjælp og støtte, du har brug for.

Psykiatrifondens telefonrådgivning (mandag til torsdag kl. 10-22 og fredag til søndag samt helligdage kl. 10-18): 39 252 525

Her kan du få personlig rådgivning og samtale til mennesker med psykisk sygdomme og problemer, personer i krise, pårørende, fagfolk og andre interesserede. Hjælpen er gratis, anonym og fagligt funderet.

SINDs telefonrådgivning (mandag – fredag kl. 11 – 22 og  søn- og helligdage kl. 17-22): 70 232 750

Den landsdækkende rådgivning er åben for psykisk sårbare og pårørende 60 timer om ugen. Alle er velkomne til at ringe.

Veteranstøtten (døgntelefon): 80 608 030

I Veteranstøtten møder du veteraner, der alle har været ude i international tjeneste. Derfor ved de, hvad du og din familie taler om. De kan sætte sig ind i de problemstillinger, som fylder hverdagen i alle familier, som har eller har haft et medlem sendt ud i international tjeneste.

Reklamer